Magical Australia

20 maart 2019 - Sneek, Nederland

Mijn allerlaatste blog van de meest geweldige reis ooit...

Mijn laatste week mocht ik in zuidwest Australië doorbrengen bij mijn lieve vriendin Marije en haar vriend Kas.  Donderdag 21 februari kwam ik daar aan na weer een lange reis. Ik had er veel moeite mee om NZ achter te laten omdat mijn droomreis waar ik zo lang naar uit had gekeken definitief voorbij was. Maar ik had natuurlijk ontzettend veel zin om Marije weer te zien! Toen ik aankwam op het vliegveld in Perth moest ik een paar uur wachten om met 2 Franse meisjes mee te rijden naar Margereth river, waar Marije en Kas wonen. Na een rit van 4 uren kwam ik dan eindelijk aan! Het was geweldig om Marije weer te zien, helemaal weer als vanouds❤️. En heel leuk om Kas eindelijk na 5 jaar eens te ontmoeten! Marije en Kas wonen echt in een prachtig huis; helemaal mijn smaak en midden in de natuur. Ik werd ontvangen met een heerlijke maaltijd en wijn en hebben enthousiast bijgekletst, even vergetende dat ik op een uurtje slapen na al 45 uren wakker was en non-stop had gereisd.  Dus aan het einde van de avond was het toch echt bedtijd want de volgende dag had Marije al leuke dingen gepland, beginnend met een ontbijt in de bakery waar Marije en Kas beide werken. Leuk om wat van hun wereld te zien en waar ze werken! Daarna zijn we naar een afgelegen strand gereden met veel rotsen waar we binnenin onze eigen beschermende heldere  pool hadden en waar ik eindelijk eens goed kon snorkelen, met al meer vissen dan wat ik in heel NZ had gezien! Later kwam een vriendin van Marije erbij en hebben we een gezellige middag gehad.

Maar.... Op de terugweg hadden we (nou ja ik, want Marije bleef bewonderingswaardig rustig) de schrik van ons leven, er sprong een freaking kangaroe uit de bosjes en knalde tegen de auto aan. Gelukkig had alleen een koplamp van de auto schade en wij niet maar dat had ook heel anders kunnen lopen. Het bleek een relatief klein mannetje te wezen en helaas was hij aan de onderkant verlamd maar hij leefde nog wel. Uiteraard moet je hem uit zijn lijden verlossen maar ga maar eens zo'n kangaroe dood maken. Met een stok? Dacht het niet. Na wat belletjes - en hele doordringende en verwijtende blikken van de kangaroe - had Marije geregeld dat iemand hem zou afschieten maar wel pas na 2 uren☹️.  Toen we weer een paar kilometer verder waren gereden stond er ineens een dikke zwarte koe op de weg! Als we die hadden aangereden hadden we zeker weten een heel groot probleem gehad. Tsjonge jonge, ik voelde me die dag even niet meer zo veilig in AUS! Is wel even anders dan het o zo veilige NZ😉.

's avonds zijn we wezen shoppen voor een gekke party outfit want de volgende dag gingen we een weekend naar een psytrance party middenin de natuur! Soort van hippie feest met coole muziek en gekleurde aankleding en lichtjes. Marije en Kas zijn echt een pro in het bedenken wat ze mee moeten nemen voor zo'n weekend. Ik hoefde eigenlijk niets te doen. Ze hadden een enorme tent mee waarin je kon staan en in een paar minuten was opgezet, dozen vol grappige spullen die leuk waren voor op het feest, avondeten, ontbijt, tussendoortjes, drinken, van alles!! Veel van hun vrienden waren ook op dat feest en we hadden de tenten allemaal bij elkaar staan. Super leuk om kennis met hun te maken en we hebben echt een geweldige tijd daar gehad + dat mijn vriendinnetje Megan ook helemaal naar het feest was toegekomen!🤩 Er hing echt een super sfeer op het feest en iedereen was zo aardig en vrij. Je kon dragen en je gedragen zoals je wilde zonder dat er veroordeling was. Heel mooi! De volgende dag was het weer lekker warm weer en gingen we met zijn allen op de terugweg naar het strand en hebben we daar nog lang nagenoten van het mooie weekend. 's avonds sloten Marije, Kas en ik de avond af met wijn, kaasjes en een film (de eerste keer in 2 maanden dat ik weer naar een t.v keek). De volgende dagen bestonden uit veel verschillende stranden bezoeken; soms wel 3 op een dag. De 1 nog mooier dan de ander met heel helder blauw water en witte stranden. En ondertussen zorgden Marije en Kas ontzettend goed voor mij met heerlijke ontbijtjes lunches en avondeten. Ik ben daar enorm verwend! Ook hebben we nog een wijnproeverij gehad met sushi😍 en heb ik de laatste dag nog een surfles gehad van een vriend van hun en heb ik op het water de zon zien ondergaan. 's avonds zijn we met zijn vieren uiteten geweest. De volgende dag moest ik alweer naar NL vliegen! Die gedachte maakte mij erg verdrietig... Gelukkig had we de volgende ochtend nog een spontane actie om naar het strand te gaan zodat ik nog 1 laatste keer lekker kon zwemmen en genieten. Eenmaal bij het strand bleek het haaien alarm af te gaan, er was daar een witte haai gesignaleerd en het was verboden om te gaan zwemmen. Koppig als ik was omdat dit mijn laatste keer was ben ik toch het water in gegaan, maar wel op veilige afstand waar ik nog kon staan😜.

Nu heb ik in 1 week wel de full Australian experience gehad met de kangaroe, koe op de weg, haaien alarm en ook op het strand een keer een slang gezien die een paar meter voor mij overstak!

En toen was het moment toch echt daar om van iedereen afscheid te nemen. Van Marije en Kas, Megan en nog wat vrienden. Dat was wel even heftig allemaal in 1 keer! Het was echt een klap in mijn gezicht dat je beseft dat al het moois in eens achter je ligt en dat het niet meer terug komt. Om 12 uur werd ik opgehaald door een vriend van hun die ook naar Perth moest en die ik nog niet kende, maar waar ik wel hele fijne gesprekken mee heb gehad en mij wat afleide van alles. Omdat mijn vlucht pas 22:30u ging en ik geen zin had om zo lang op het vliegveld te zijn koos ik er voor om afgezet te worden bij een strand met mijn backpacks en al en heb ik daar een paar uur rond gebracht voor dat ik met het OV naar het vliegveld vertrok...

NZ en Australië waren echt onbeschrijfelijke ervaringen die ik toch geprobeerd heb zo goed mogelijk te beschrijven, zodat jullie een beetje konden ervaren hoe mooi ik het daar heb gehad. En ook voor mijzelf zodat ik deze herinneringen levendig houd! Ik gun dit iedereen om een keer mee te maken. Ik heb geleerd dat dingen vaak niet zo moeilijk zijn als ze lijken en dat de wereld een stuk vrediger is dan dat bijv. de media laat zien. Natuurlijk is er veel ellende maar er zijn nog zoveel meer mooie dingen en mensen in het leven en dat heb ik allemaal mogen ervaren❤️❤️. Super dankbaar! En bedankt dat jullie mijn avonturen met plezier hebben gevolgd en voor jullie lieve reacties!! 😘😘

​​​​✈️🌎🏙️⛵🗻🌌🍷🐟🏊‍♀️🏖️🐦🧗‍♀️🌋🚵‍♀️🐚🚣‍♀️🏝️🏇🌄🐑🛶🌅🏄‍♀️🐧🍜🏕️💃🥂🍱🥢🐃🌊🐠🏜️🐍⛱️☀️🌈👩‍❤️‍👩💞😍

​​​​​

1. Loekie:
    21 maart 2019
    Er huist een schrijfster in jou, ik was gewoon even in Australië !
  2. P. Balsters:
    1 april 2019
    Geweldig Debora, wat een belevenis dit neem je mee voor de rest van je leven. Ik vond het prachtig om te lezen en te genieten van jouw verhalen. Op naar de volgende reis.veel liefs oma 😘