Things got better!!

14 januari 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Hi everyone! Wat een leuke reacties op mijn blog! Ik kan helaas niet terug reageren maar vind het wel heel leuk om te lezen.

Doordat ik nogal verbrand was heb heb ik de 2e dag in Auckland heel verstandig besloten om niet te veel buiten te komen in de zon. Ik heb lekker gebruik gemaakt van de WiFi en een middagdutje gedaan. Dat lag zo lekker dat ik niet meer op wilde staan, maar de plicht riep want ik had in NL al een lesje geboekt in een paaldansstudio in het centrum van Auckland. Mijn roomie Megan zei heel spontaan ook een lesje te willen volgen ookal had ze het nog nooit gedaan. Dus gezellig samen er naar toe! Helaas zijn wij uit het zelfde hout gesneden; we komen bijna altijd te laat en zijn vreselijk slecht in navigeren. Je raadt het al, we waren de weg kwijt en kwamen te laat haha. We zijn heuvels op en af gerend in de hitte om bezweet en met een rood hoofd aan te komen. Ze waren net klaar met de opwarming en wij hadden die ook al gehad dus konden we meteen aan de slag! Gelukkig waren de meiden erg aardig en hebben we een leuke workout gehad.

's Avonds heb ik met een Nederlandse meid nog een borreltje gedaan op de rooftop van een biercafe, erg gezellig. Ik moest nog steeds eten na het sporten, dus om 22:30 pas avond eten gemaakt. Het kan allemaal!

Die nacht bleek ik toch wel last te hebben van een jetlag. Pas na 2 uur kunnen slapen en 6 uur er weer uit want we begonnen eindelijk ons avontuur met de Stray bus! Megan gaat met de zelfde bus als mij dus trekken we gezellig met elkaar op. We vertrokken naar het noorden en de eerste stop was in whangarei.  Erg mooi dorpje waar je de Maori cultuur (de oorspronkelijke bewoners) heel duidelijk terug vind. Ik heb even de rust opgezocht en in mijn eentje lekker gewandeld door de natuur. Ik ben dichtbij de bus gebleven zodat ik niet kon verdwalen;). De volgende stop was op onze bestemming in Pahia. Een super leuk dorpje aan de zee met uitzicht op de Bay of islands. Echt prachtig, dat is het waard om even te Googlen! Megan en ik waren even foto's aan het maken en daarna zouden we met de bus vanuit het dorpje naar ons hostel rijden, maar toen we terug kwamen was de bus met onze backpacks gewoon vertrokken zonder ons! Gelukkig had ik mijn telefoon mee en konden we uiteindelijk naar het hostel navigeren. Fieuw, waren wij even opgelucht!

Ons hostel bleek echt geweldig! Zo'n verschil met die in Auckland. We zaten gelukkig weer samen in een kamer maar het was meer een klein schoon vakantie huisje! De hele sfeer daar was alsof je op een tropisch eiland bent met een gezellige bar en leuke mensen. We zijn de hele middag naar het strand geweest wat echt 1 minuut lopen is van het hostel. Megan en ik zijn zo dapper geweest om naar een eilandje te zwemmen tegenover het strand. Ik denk dat doen we wel even, maar het was toch 40 minuten zwemmen heen en terug! Maar het ging goed en hebben mooi het eilandje kunnen ontdekken. 's avonds hadden we een BBQ in het hostel die gelukkig wel goed geregeld was. Bijna iedereen ging daar naar toe en hebben daarna gezellig geborreld. Ondertussen was het donker en Megan en ik hadden het plan om te gaan skinny dippen haha. Heerlijk gezwommen onder de sterren hemel en dikke lol gehad.

Daarna ben ik lekker op bed gegaan want de volgende dag hadden we een tripje naar cape reigna, het meest noordelijke puntje van NZ land. We hebben een paar tussenstops gehad, 1 waar we konden wandelen tussen bomen die 3000 tot 4000 jaar oud waren! Echt heel mooi en super groot. Daarna gingen we naar een plek waar je kon sand boarden, met een board een sandheuvel afglijden. Ook super leuk om te doen!

Onderweg in de bus kwamen we echt zo veel mooie natuur tegen! Zo groen en heuvelig maar ook meren en zee. De meest schattige huizen met het mooiste uitzicht. Ik kon alleen maar verwonderd naar buiten kijken, en hoorden we ondertussen wat een local allemaal te vertellen had over de natuur en cultuur. Eenmaal aangekomen in cape reigna kon ik ook niet geloven wat ik zag... Zo ontzettend mooi! Ik kreeg gewoon kippenvel terwijl het tegen de 30 graden was. Het voelde echt alsof we aan het einde waren van de wereld toen we op de mooie groene berg stonden, uitkijkend over de oceaan. In die 4 dagen dat ik nu in NZ ben heb ik al zo veel verschillende mooi dingen gezien en dan heb ik nog veel meer dagen en km's te gaan. Dit is precies waarom ik naar NZ wilde gaan; al het paradijs wat je maar kunt bedenken op een relatief kleine plek.

S avonds hadden we een gezellig avondje met mijn roomies in onze kamer met een borreltje. Ik ben door 2 duitsers bijgespijkerd over hun geschiedenis en kijk op 2e wereldoorlog, en hoe de wereld hun er nog steeds op aankijken. We hebben wel tot 24:00 uur gesproken daar over. Heel fijn om zo open te praten met mensen die je nog maar een dag kent. En ondertussen is mijn Engels al een stuk beter geworden!

De volgende dag had ik lekker een rustdag ingepland. Sommigen gingen weer verder met de bus maar ik had er voor gekozen om 2 dagen langer te blijven op deze mooie plek. Lekker in m'n eentje op pad gegaan in Pahia. Morgen is mijn laatste dag op deze plek en ga ik 6 uren zeilen door de bay of islands! Can't wait!

1. Pamela:
    14 januari 2019
    Zo te lezen genoeg meegemaakt. Leuk verhaal weer en mooie foto's.
    Enjoy! Xxx
  2. Anna Werkman:
    14 januari 2019
    Oh lieve Debora, wat leuk om je verhalen te lezen! Ik krijg er helemaal reis-heimwee van. Geniet er van!!
  3. Johan Hagen:
    15 januari 2019
    Prachtige natuur Debora! Leuk om je verslag weer te lezen. Het plezier en de verwondering spat er af!
  4. Loekie:
    15 januari 2019
    Dag lieve Debora. Wat is het leuk om je reisverhalen te lezen! Het voelt een beetje of ik er ook even was! Zo fijn dat je het zo naar de zin hebt, mooie avonturen meemaakt en dat je allerlei leuk mesen ontmoet. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Lekker genieten!
  5. Lida Meijerink:
    20 januari 2019
    Prachtig hoe je alles verwoordt wat je meemaakt. Net of ik even naast je loop. Je zou schrijfster moeten worden. Supermooie foto's ook. Gr.Lida