The beginning!

10 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Mijn eerste blog! Waar zal ik eens beginnen... Dat het een lange reis was dat snappen we natuurlijk allemaal. Gelukkig vond ik het wel te doen! Van te voren was ik best wel zenuwachtig. Ik ben altijd als de dood dat er wat fout gaat;). Maar ik had bij de planning van deze reis niets aan het toeval overgelaten.

Afscheid nemen van lieve Eelke was niet leuk. Maar wat ben ik blij met zijn steun! Gezellig samen nog even op schiphol doorgebracht maar toen moesten we toch echt gedag zeggen. Dat was moeilijker dan gedacht! Zo definitief ineens en zo ver uitelkaar. En vanaf dat moment alles alleen doen!

Ik zag er erg tegenop om door de Doane en alles te gaan maar dat viel gelukkig reuze mee! Voordat ik het wist stond ik al aan de andere kant en kon ik lekker slenteren door de winkeltjes. Eenmaal in het vliegtuig kwam ik naast een leuk jong Nederlands stel te zitten die al in in NZ waren geweest! We hebben het heel gezellig gehad en werden ondertussen verwend door Emirates met gratis maaltijden drinken en wijn! Ik moest in mijzelf lachen; wat maak ik mij toch altijd druk om (vaak) niks haha. In de overstap op dubai heb ik nog even met ze opgetrokken maar in het nieuwe vliegtuig naar Bali toe zat ik helaas naast 2 stille jongens. Ook had ik een minder relaxed plekje met een jaloersmakend uitzicht op de businessclass met mensen die prins heerlijk in hun luie stoel zaten, voorzien van alles wat ze maar nodig hadden. Mocht ik ooit rijk worden dan weet ik wel waar ik de volgende keer ga zitten!

In Bali moesten we ook overstappen. Leuk om de verschillen te zien van de landen. Ik kon echt even sfeerproeven! Uiteindelijk kwam ik donderdag om 5:15 (NZ tijd) aan in Auckland. Ik stond vlot weer buiten (wel een beetje jammer dat er een flesje olie had gelekt in mijn backpack, er is altijd wel iets wat lekt tijdens een reis :p). Van te voren had ik al een busticket geregeld van het vliegveld naar mijn hostel in het centrum. Binnen een paar minuten zat ik al in de bus en ik kreeg zo'n blij gevoel! De zon kwam net op, lekker warm weer, mooie natuur en toen ik instapte kwam het nummer isn't she lovely van Stevie Wonder op, dat liedje betekent veel voor mij. Het was gewoon perfect! En ook niet te vergeten WiFi zodat ik jullie allemaal kon laten weten dat alles goed gegaan is! Hihi. Ik heb wel 100 keer gedacht: ik ben gewoon in Nieuw Zeeland!!!!!

Ik ben meteen naar mijn hostel gegaan om mijn backpack daar achter te laten. Omdat ik om 2 uur pas mijn kamer in kon en het nog maar half 8 was moest ik me een tijdje zien te vermaken. Met mijn blije energie ben ik de buurt gaan verkennen. Het centrum zit aan de haven vast dus die ben ik natuurlijk gaan opzoeken. Hele grote schepen (moderne titanics) en aan de overkant allemaal verschillende eilandjes die je ook met de boot kunt bezoeken. Tussen de middag heb ik heerlijk geluncht in een leuk Mexicaans restaurantje in de haven. Na 6 uren slenteren en zitten in de stad had ik het wel gehad en begon de vermoeidheid in te slaan.

Om half 2 mocht ik eindelijk mijn kamer in en gaan opfrissen. Poeh dat was wel nodig na zo'n lange reis en met de verandering van winter naar zomer! Toen ik eenmaal in de spiegel keek kreeg ik de schrik van mijn leven; ontzettend verbrand! Blijkt dat ze boven Nieuw-Zeeland geen ozonlaag hebben?? En dat de zon heel sterk is. Dat met mijn snel brandbare winterhuid... Zie de foto's voor het resultaat.

Nou goed. Later op de dag in het hostel nog gezellige mensen ontmoet. We hadden een gratis bbq op de rooftop van het hostel (lees: hamburger op een kapje en wat ketchup). Maar iig genoeg om mijn maag te vullen. 's avonds lekker vroeg op bed gegaan, morgen weer een dag!

1. Loekie:
    10 januari 2019
    Dag Lieve Debora! Wat een leuk reisverslag! Zo ben ik helemaal op de hoogte. Het is allemaal heel goed gegaan begrijp ik, alleen dat je fiks verbrand bent! Niks voor jou! Voortaan ga je natuurlijk smeren, smeren en nog eens smeren! Het is hier nu bijna half 10 in de ochtend
    dat betekend dat jij omstreeks deze tijd naar bed gaat. Hoe is het hostel? Voldoende rust en privacy?
  2. Johan Hagen:
    10 januari 2019
    Hey wereldreizigster! Leuk verhaal en mooi dat ik je zo volgen kan. Ja, die zon is wel een kwestie van oppassen. Ik denk dat iedereen daar wel rondloopt met een grote hoed! Geen last van Jetleg? Geweldig avontuur maak je nu mee. Geniet ze en tot de volgende blog! Liefs, papa
  3. Minke:
    13 januari 2019
    Heej Debora,
    Wij vonden het ook erg gezellig! Een hele fijne vakantie! En misschien tot ergens in nieuw Zeeland? Wij hangen hier uit;)
    Groetjes
    Jonas en Minke